خدمات

اجرای مبدل آب گرم

اجرای مبدل آب گرم

مبدل آب گرم شامل یک کویل مسی و تعداد زیادی پره(فین) می باشد, پره ها سطح تبادل گرمایی را افزایش می دهند و موجب افزایش انتقال گرما می شوند. اجرای مبدل آب گرم دارای یک لوله ورودی با سردنده 1/2 اینچ و یک لوله خروجی با سردنده 1/2 اینچ می باشد. آب سرد پس از گذشتن از رگلاتور آب وارد مبدل گرمایی می شود.پس از گرم شدن مبدا خارج شده به سیستم لوله کشی آب گرم مصرفی وارد می شود.

اجرای مبدل آب گرم

راندمان یا بازده گرمایی مبدل ها چگونه هستند؟

گرمایی که توسط مشعل تولید می شود توسط مبدل گرمایی به آب جریانی داخل آن داده شود گرمای جذب شده توسط آب کم تر از گرمای تولید شده توسط مشعل است. هرچه مقدار گرمای جذب شده توسط آب بیشتر باشد اتلاف گرمایی کمتر است.

طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای

طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای موتورخانه به این صورت است, که سیال گرم و سرد در جهات مخالف هم به شبکه مجاری مبدل وارد می شوند.

قرار گیری صفحات سیال سرد و گرم به صورت یک در میان در کنار هم باعث می شود که تبادل حرارتی بین دو سیال انجام شود. در دو صفحه مجاور هم, مسیر جریان سیال سرد و گرم در جهات مخالف از یک دیگر رد می شوند.

قسمت های مختلف مبدل حرارتی موتورخانه

مبدل حرارتی صفحه ای معمولا از تعداد زیادی صفحات فولادی ضد رنگ که به صورت چیندار درآمده اند,تشکیل شده است. واشر های پلیمری این صفحات را از هم جدا می کنند و مجموعه صفحات در داخل یک قاب فولادی قرار می گیرند.

مبدل حرارتی صفحه ای موتورخانه از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

قاب

صفحات

واشرها

در واقع, صفحات که سطوح تبادل حرارتی محسوب می شوند, بین دو صفحه ی فولادی با استفاده از پیچ و مهره محکم شده اند. استفاده از مبدل های حرارتی به جای منابع آب گرم دو جداره یا کویل دار با نظرات مختلفی همراه است.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *