دسته‌بندی نشده

درباره دیگ چدنی بیشتر بدانید

درباره دیگ چدنی بیشتر بدانید

در این مقاله شما میتوانید درباره دیگ چدنی بیشتر بدانید پس تا انتها با ما همراه باشید :

دیگ شوفاژ چدنی از متداولترین انواع دیگهای آب گرم است که حرارت ناشی از سوختن ماده سوختی در مشعل، درجه حرارت سیال داخل آن، آب را بالا می برد.

دیگهای چدنی بصورت پره پره ساخته و مونتاژ می شوند و ظرفیت حرارتی دیگ با افزایش تعداد پره های آن قابل افزایش است.
جنس چدن دیگ شوفاژ چدنی آتشخوار است و در مقابل اکسید شدن و رطوبت مقاوم است.

از آنجا که دیگ های چدنی و فولادی دارای کاربردها و مزایای مخصوص به خود هستند از جمله دغدغه افراد هنگام خرید دیگ های چدنی و فولادی بازدهی گرمایش بالا و تحمل فشار کاری زیاد است.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09122448413

در تولید دیگهای چدنی از چدن خاکستری استفاده می شود و در ظرفیت های مختلف و به صورت پره ای و به روش ریخته گری تولید می شوند. تعداد پره های دیگ های چدنی با توجه به ظرفیت حرارتی مورد نیاز آنها تعیین می شود و هر چه ظرفیت بالاتری نیاز باشد از تعداد پره های بیشتری در این دیگها استفاده می شود.

دیگهای چدنی بر حسب ظرفیت از تعدادی پره وسط و یک پره جلو، یک پره عقب تشکیل می شوند و این پره ها به وسیله بوش به یکدیگر متصل می شوند. بین پره های انتهایی و پره های وسطی تفاوت وجود دارد در حالی که تمامی پره های وسط یکسان هستند.

 

برای خرید دیگ چدنی به این لین مراجعه کنید

مزیت ها دیگ چدنی

دیگ های چدنی استفاده های زیادی در تاسیسات خانگی دارند و دارای مزایای زیر می باشند:

  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • حمل و نقل آسان پره های دیگ به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان،قابل تغییر بودن ظرفیت حرارتی با افزایش و یا کاهش تعداد پره ها
  • تعویض پره های معیوب و شکسته در صورت شکسته شدن یا سوراخ شدن در اثر حرارت
  • ارزان بودن پره ها
  • دیگهای چدنی در ابعاد کوچک موجود هستند و در موتورخانه فضای کمی را اشغال می کنند.
  • متغییر بودن ظرفیت حرارتی با تغییر پره ها

معایب دیگ چدنی

 

یکی از مشکلاتی که در دیگ های چدنی به وجود می آید ترک برداشتن جداره پره های دیگ چدنی موتورخانه است که در اثر فشار زیاد سیستم، تنش های حرارتی، ایجاد رسوب روی سطح داخلی پره ها ایجاد می شود.

استفاده از دیگ های چدنی در مکان های با اختلاف دمای رفت و برگشت زیاد، همچنین مناطق با زمستانهای سرد توصیه نمی شود زیرا از نظر دمای کاری و فشار دارای محدودیت هستند. این دیگها بر اثر تنش های حرارتی که بر اثر آب برگشتی نسبتا سرد بر روی پره ها ایجاد می شود دچار ترک خوردگی می شود اما در دیگ های نسل جدید با بکارگیری تکنولوژی اکواستریم بسیاری از این مشکلات برطرف شده است.

از دیگ نقاط ضعفی که در مورد دیگهای چدنی وجود دارد می توان به مقاومت پایین آنها در برابر برخورد مستقیم شعله اشاره کرد، همچنین در صورتیکه در داخل دیگ آبی نباشد و مشعل بیش از 5 دقیقه روشن بماند موجب معیوب شدن پره خواهد شد و پره باید تعویض شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *