مقالات

هزینه تعمیر و نصب پمپ فشار چقدر است؟

هزینه تعمیر و نصب پمپ فشار چقدر است؟

در این مقاله درباره هزینه تعمیر و نصب پمپ فشار را میخواهیم بررسی نماییم تا انتها با ما همراه باشید .

عوامل موثر بر قیمت تعمیر و نصب پمپ فشار

بعضی از ساختمان های چند طبقه با مشکل افت فشار آب در طبقات بالایی مواجه می‌شوند. یا اینکه آب گرم موتور خانه به طبقات بالاتر نمی‌رسد و رادیاتورهای شوفاژ یا لوله های آب فاقد آب گرم هستند یا برای گرم شدن آب باید مدت زمان زیادی شیر آب را بازگذاشت که موجب حدر رفتن آب لوله کشی می‌شود. برای حل این مشکل اهالی ساختمان تصمیم به نصب پمپ آب در موتورخانه یا بخش‌های تاسیساتی ساختمان می‌کنند که با توجه به حجم و توان پمپ و میزان دبی و فشار آن قیمت گذاری می‌شوند.

پمپ های آب خانگی به منظور یکسان سازی فشار آب در تمام واحد های یک مجتمع یا افزایش فشار در ساختمان های تجاری و مسکونی و ویلاها کاربرد دارند. عوامل متعددی بر قیمت و هزینه نصب پمپ های آب تاثیرمی گذارد که می توان مهم ترین شان را بصورت زیر نام برد.
متراژ

اولین و مهمترین عامل در انتخاب نوع پمپ آب و اجرت و میزان کار برای نصب آن متراژ مجتمع یا واحدی است که پمپ به مدار لوله کشی آب آن اضافه می شود. متراژ ساختمان بر توان پمپ اثر می‌گذارد و در نهایت هزینه نهایی نصب و راه اندازی آن را تعیین می‌کند.

تعداد طبقات و واحدها

نکته بعدی که توسط متخصصین تاسیسات در مورد نصب پمپ های فشار آب مورد توجه قرارمی گیرد تعداد واحدهایی است که در مدار قرارمی گیرند. نوع لوله کشی ساختمان که با توجه به تعداد طبقات انتخاب می شود نیز مستقیما بر شکل کار اثرمی گذارد. هر چه تعداد واحدها و طبقات بیشتر باشد و ساختمان بلندتر، نیاز به نصب پمپی با توان بالاتر وجود دارد.

تعداد شیرهای آب

میزان آب مصرفی و تعداد شیرهای آب ساختمان در مرحله انتخاب پمپ موثر بوده و در نتیجه بر میزان اجرت نصب و تعمیر هم اثرگذار است. هر چه ساکنین ساختمان پر مصرف تر باشند مشکل کمبود فشار آب در طبقات بالایی یا سایر واحدها محسوس‌تر خواهد بود. بنابراین صرفه جویی در مصرف آب توسط هر خانوار هم در کنار نصب پمپ فشار می‌تواند راه حل موثری برای بهینه سازی فشار آب واحدهای متعدد یک ساختمان بکند.

اجرت نصب هم بنا به توافق  متغیر است. البته در نظر داشته باشد که هزینه لوله کشی پمپ آب هم در قیمت لحاظ می شود وگرنه نصب خود پمپ به تنهایی اجرتی جداگانه دارد.

آبیاری فضای سبز

مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ که دارای فضای سبز و باغچه‌ هستند معمولا از آب چاهی که به منظور آبیاری فضای سبز در تاسیسات ساختمان در نظر گرفته‌ شده است استفاده می‌کنند. نصب پمپ روی این چاه‌ها برای رساندن آب به شیر‌ آب حیاط ضرورت دارد. البته در زمان راه اندازی چاه، پمپ آب بر روی آن نصب می‌شود اما در برخی مواقع به دلیل نبود قطعات مورد نیاز برای تعمیر پمپ قبلی یا گذشت زمان بسیار و فرسوده شدن پمپ، نیاز به تعویض و نصب یک پمپ جدید وجود دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *