مقالات

دیگ چدنی موتوخانه

دیگ چدنی موتورخانه

دیگ چدنی موتوخانه

دیگ چدنی موتورخانه چیست ؟ دیگ آب گرم از مهم ترین اجزای موتورخانه ساختمان به شمار میرود . دیگ ها بسته به نوع سیال محتوی آنها و جنس بدنه لز انواع مختلفی تشکیل شده اند .

دیگ چودنی یکی از متداول ترین انواع دیگ هاست که با استفاده از حرارت ناشی از سوختن ماده سوختی در مشعل درجه حرارت سیال داخل آن را بالا میبرد .

دیگ چدنی موتورخانه یا فولادی هستند و یا چدنی .

مزایای دیگ چودنی

_ در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند.

_ به دلیل قابلیت جدا شدن پره های دیگ حمل و نقل آن ها آسان است و ظرفیت حرارتی آن ها با افزایش یا کاهش تعداد پره ها قابل تغییر است.

_ در صورت شکست پره ها می توان آن ها را با پره نو تعویض کرد و احتیاجی به تعویض تمامی اجزای بویلر نیست.

_ قیمت آن ها ارزان تر است.

کاربردهای دیگ چودنی

دیگ های آبگرم به دو صورت فولادی و چدنی تولید می گردد. در این مقاله ضمن معرفی و کاربرد دیگ های چدنی به معرفی و مزایای آن می پردازیم.در تولید دیگ آبگرم چودنی همان طور که از اسم آن پیداست از چدن خاکستری استفاده می شود. دیگ های چودنی در ظرفیت های مختلف و معمولا به صورت قطعاتی (پره ای) به روش ریخته گری تولید می گردد.این دیگ ها بر اساس ظرفیت حرارتی آن ها از تعدادی پره چدنی تشکیل شده اند. هر دیگ بر اساس ظرفیت آن شامل یک پره جلو, یک پره عقب و تعدادی پره وسط است که پره جلو و عقب با یک دیگر و با پره های وسط تفاوت دارند ولی تمام پره های وسط یکسان هستند. دیگ های چودنی برای فشارهای پایین و حداکثر ۵ بار استفاده می شوند. این دیگ ها در مصارف خانگی و تولید آب برای مصارف صنعتی سبک مورد استفاده قرار می گیرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *