مقالات

بررسی و رفع مشکل فشار آب آپارتمان

بررسی و رفع مشکل فشار آب آپارتمان

در این مقاله به بررسی و رفع مشکل فشار آب آپارتمان میپردازیم ما را تا انتها همراهی نمایید . افت فشار آب در خانه بسیار آزار دهنده است؛ به خصوص وقتی ندانید مشکل از کجاست و چطور میتوان آن را حل نمود. عوامل مختلفی میتوانند موجب کاهش فشار آب منزل شوند، در این مطلب رایج ترین علل کاهش فشار آب و روش های رفع آن را آورده ایم.

بسته بودن فلکه اصلی ساختمان

اگر مشکل کاهش فشار آب در تمام قسمت های ساختمان وجود دارد اولین گزینه بررسی فلکه اصلی آب است. اگر شیر فلکه ورودی آپارتمان به هر علت بسته شده و یا روی مقدار کمی قرار گرفته باشد، طبیعی است که جریان آب ورودی کم شده و فشار آب کل ساختمان کاهش پیدا کند.

برای حل این مشکل به کمک تعمیر کار نیازی ندارید، خودتان میتوانید وضعیت شیر اصلی را بررسی نموده و در صورت لزوم آن را باز نمایید.

گرفتگی علم شیر آب فشار آب

اگر مشکل کاهش فشار آب تنها در قسمت خاصی است؛ مثلا فقط شیر آشپزخانه و یا دوش حمام دچار مشکل افت فشار آب هستند باید علم شیر آب را بررسی کنید. رفع این مشکل کار سختی نیست؛ علم را باز کنید و قسمت توری مانند آن را تمیز کنید. ساده ترین راه استفاده از ترکیب آب و سرکه است، این محلول بیشتر گرفتگی ها را تمیز میکند اما اگر موفق نشدید یک علم نو خریداری کنید.

شبکه آب شهری

گاهی مشکل افت فشار آب به اتصال لوله کشی ساختمان و سیستم آب شهری ارتباط دارد. اگر لوله ای بشکند و یا به اصطلاح دچار ترکیدگی شود با کاهش فشار و یا قطع شدن آب مواجه خواهید شد. اگر علاوه بر افت فشار آب زرد رنگ و زنگار زده بود، اطراف ساختمان را بررسی کنید و به دنبال نشتی آب بگردید.

اگر ترکیدگی قبل از کنتور آب ساختمان باشد، باید با شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرید تا مشکل را حل کند.

ترکیدگی لوله های داخلی

گاهی سیستم لوله کشی داخلی خانه دچار ترکیدگی میشود و نشت میکند؛ نشت آب در خانه میتواند سبب ایجاد نم و رطوبت شده و در طولانی مدت به استحکام بنا آسیب جدی وارد کند. درون خانه را بررسی کنید و به دنبال آثار رطوبت و نم بگردید؛ زیر راه پله ها، درون کمدها و هر جا که احتمال میدهید لوله کشی ساختمان از آن قسمت عبور کرده باشد را به دقت بررسی کنید.

باز بودن هم زمان چند شیر آب

اگر تنها برخی اوقات و در زمان های خاص با مشکل کاهش فشار آب مواجه میشوید، و در آپارتمان زندگی میکنید، به احتمال زیاد شیر آب در واحدهای دیگر هم باز است. در ساختمان های قدیمی تر از پمپ های آب کمک میگرفتند تا این مشکل را تا حدی کاهش دهند؛ در آپارتمان های جدیدتر از منبع آب در ارتفاع کمک میگیرند.

برای حل این مشکل به نقشه تاسیسات ساختمان نگاهی کنید، از یک مهندس تاسیسات کمک بگیرید و یا از لوله کش ساختمان بخواهید راهکارهای ممکن را پیشنهاد نماید.

رسوب املاح فشار آب

عوامل مختلفی باعث گرفتگی لوله های آب میشوند، اما رایج ترین عامل به خصوص در لوله های گالوانیزه، رسوب املاح معدنی آب است. با گذشت زمان املاح آب در لوله ها ته نشین شده و رسوب میکنند و باعث گرفتگی لوله ها و کاهش فشار آب میگردند.

تجهیزات رفع گرفتگی لوله های آب خیلی از مشکلات را میتوانند حل کنند اما تقریبا هیچ تاثیری بر رسوبات ندارند و بهترین گزینه در چنین مواقعی تعویض کامل سیستم لوله کشی است.

سعی کنید به صورت دوره ای تاسیسات ساختمان را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز سالم است. عملکرد شیرها را بررسی کنید، اتصالات خراب را تعویض کنید و سر شلنگ ها را تمیز کنید و از لوله کش محل بخواهید هر چند وقت یکبار کل سیستم لوله کشی را بررسی کند. با رفع مشکلات کوچک از دردسرهای بزرگ و پر هزینه آینده جلوگیری خواهید کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *