مقالات

راهنمای انتخاب اصولی پمپ آب

راهنمای انتخاب اصولی پمپ آب

با راهنمای انتخاب اصولی پمپ آب شما میتوانید به راحتی مناسبترین نوع آن را انتخاب نمایید این مقاله را انتها مطالعه نمایید . آیا می دانید برای انتخاب پمپ آب باید در ابتدا چه نکاتی را رعایت نمایید؟ شما می بایست بتوانید پمپ آب مورد نظر خود را طبق شرایط مشخصی انتخاب کنید. انتخاب پمپ آب از بین انواع متنوعی که در بازار موجود است کار دشواری محسوب می شود. در واقع در این مسیر می بایست در ابتدا بررسی شود که کدام دارای کارایی بیشتری است. میزان کشش آبرسانی با توجه به طبقات و واحدها نیز از دیگر مسائلی است که می بایست بررسی شود.

اگر شما قصد استفاده از پمپ آب در مصارف خانگی را دارید نیاز است که میزان قدرت پمپ مورد بررسی قرار بگیرد به طوری که سبب افزایش فشار آب شود. عملکرد پمپ آب امر بسیار مهمی است که باید بررسی شود. از طرفی قدرت و ظرفیت پمپ از دیگر مسایلی است که باید مدنظر قرار بگیرد.
ظرفیت پمپ آب در واقع میزان مایعاتی است که از آن منتقل می شود و به نیرویی که پمپ می تواند در بر بگیرد قدرت پمپ گفته می شود.
به عنوان مثال گاهاً روش کار برخی از پمپ ها مشابه است و این روند سبب می شود که افراد تصور کنند کارایی آن ها نیز یکسان است در صورتی که این تصور اشتباه است. در نظر داشته باشید که اولین و مهمترین گزینه برای انتخاب صحیح پمپ آب تعداد طبقات و واحد ها می باشد هرچه طبقات عمودی ساختمان بیشتر باشد قدرت و مکش بالارونده پمپ پر اهمیت تر می شود.
موضوع دیگر در این مسیر متراژ ساختمان است، بسیاری از افراد این موضوع را در نظر گرفته و فکر می کند وسعت افقی ساختمان ها برای انتخاب پمپ آب مهم نبوده که این تصور اشتباه است.
یکی از عوامل مهم در انتخاب پمپ آب، تعداد شیرهای آب موجود در ساختمان بوده و همینطور باید برآورد دقیق از میزان مصرف آب صورت پذیرد.

نکات طلایی پیش از خرید پمپ آب

یک موضوع مهم که بسیار نیز تحت تأثیر تبلیغات است، اینکه عموماً پمپ آب خانگی بدون صدا وجود ندارد و تمامی پمپ های موجود در بازار کم و بیش صدا دارند بنابراین چیزی تحت عنوان “بی صدا بودن” بی اساس است.
تمامی مشخصات مهم پمپ های آب خانگی می بایست بر روی آن درج شده باشد. پیش از خرید این محصول باید، به برند پمپ، تیپ پمپ، آمپر مصرفی، قدرت پمپ، سایز لوله های ورود و خروج. حداکثر دبی خروجی پمپ توجه شود.

به عنوان مثال دو نوع از پمپ آب را با هم بررسی می کنیم:

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط: این مدل از پمپ ها به صورتی طراحی شده اند که نیاز به تعداد دفعات سرویس کردن بیشتر دارد و به طور کلی از دسته محصولات پر هزینه محسوب می شود و میزان اندازه منبع انبساط آن با میزان آب مصرفی ارتباط مستقیم دارد.

پمپ آب خانگی با کلید اتوماتیک: این مدل هزینه کمتری در بر دارد اما به دلیل وجود کلید استارت اتوماتیک برای شرایطی که مصارف آب بالا است مناسب نبوده و به طور کلی میزان باز و بسته شدن شیر آب در این مدل مورد بررسی قرار می گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *