مقالات

منبع دوجداره چیست

منبع دوجداره چیست

اکنون به طور دقیق تر بررسی خواهیم کرد که منبع دوجداره چیست؟ منبع دوجداره یک آبگرم کن می باشد که جهت گرم کردن آب گرم بهداشتی به صورت غیر مستقیم با توجه به نیاز ساختمان داخل موتورخانه نصب می گردد. تمامی ساختمان های مسکونی, اداری یا تجاری که نیاز به آب گرم بهداشتی دارند, لزوما به یک مبدل گرمایی نیاز دارند. این مبدل می تواند منبع دوجداره و منبع کویلی باشد.

ساختمان منبع دوجداره موتورخانه

منبع دوجداره نوعی منبع موتورخانه و یکی از قدیمی ترین و همزمان مدرن ترین تجهیزاتی است که در موتورخانه در راستای افزایش بهره وری مورد استفاده قرار می گیرد. ساختمان این منبع از دو لایه داخلی و بیرونی ساخته شده و علت نام گذاری آن نیز همین است. در جدار داخلی دستگاه آب گرم مصرفی قرار دارد و در جدار خارجی, آب گرم از سیستم موتورخانه (بویلر) جریان دارد. به دلیل فشار بیشتر در قسمت جدار اول که آب شهر جریان دارد باید جدار داخلی با ضخامت بیشتری نسبت به جداره خارجی که آب سیستم گرمایشی جریان دارد در نظر گرفته شود. بنابراین برای بیان ضخامت ورق گالوانیزه جهت ساخت جداره های مخزن دوجداره گالوانیزه از دو عدد استفاده می شود. برای مثال برای یک مخزن دوجداره موتورخانه به ضخامت 5-3 نشان دهنده این می باشد که جداره داخلی از ضخامت 5 میلی متر و جداره خارجی از ضخامت 3 میلی متر ساخته شده است.

طرز کار منبع دوجداره موتورخانه

منبع دوجداره که از تجهیزات گرمایش و موتورخانه به شمار می رود, جهت گرم کردن آب مصرفی داخل موتورخانه قرار می گیرند و ساختار کلی آن ها به صورت افقی (خوابیده) و در ظرفیت های مختلف بر اساس نیاز مصرفی ساختمان از 300 تا 1500 لیتر ساخته می شوند. باید توجه داشت که ظرفیت مخزن دوجداره موتورخانه باید متناسب با ظرفیت حرارتی دیگ و همچنین مقدار مصرف آب گرم بهداشتی در ساعت برای هر واحد انتخاب شود, در غیر این صورت راندمان به شدت کاهش می باید.

نقاط قوت منبع دوجداره

_ عدم افت فشار آب

_ عدم نیاز به استفاده از پمپ

_ قیمت کمتر و مقرون به صرفه بودن

نقاط ضعف منبع دوجداره

_ افت حرارتی بیشتر در مقایسه با مبدل های دیگر

_ عدم تعمیر در زمان پوسیدگی و سوراخ شدن لایه های داخلی

_ تلفات حرارتی بیشتر در مقایسه با مبدل صفحه ای

 

 

لینک های مهم سایت ایرانشوفاژ :

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم

لینک چهارم

لینک پنجم

لینک ششم

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *