مقالات

منبع دوجداره پلاستیکی

منبع دوجداره پلاستیکی

منبع دوجداره پلاستیکی به دلیل مزایای بسیاری که نسبت به سایر مخازن دارند روز به روز بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته اند. در این بین مخازن پلی اتیلنی توانسته اند از سایر مخازن پلاستیکی که عموما از جنس فایبرگلاس و کامپوزیت هستند گوی سبقت را بربایند و خیلی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت منبع پلی اتیلن دوجداره و مخازن پلاستیکی

مخازن پلاستیکی نوعی از مخازن پلی اتیلن هستند که اصطلاحا به صورت روتاری تولید می شوند. مقدار تعیین شده ی مواد پلی اتیلن به صورت پودر به داخل قالب ریخته شده و در اثر حرارت و چرخش قالب مواد پلاستیکی به دیواره قالب می چسبند و مخزن از قالب جدا می شود.

این منبع ها به صورت تک لایه و سفید رنگ هستند ولی به صورت دولایه و سه لایه و حتی 4 لایه نیز تولید می شوند. لای های دیواره این مخازن به معنای دوجداره بودن آن ها نیست بلکه فقط لایه های دیواره دو یا سه لایه مواد پلاستیکی هستند.

لایه های بیشتر دیواره آن ها تاثیر چندانی روی مقاومت مکانیکی و شیمیایی آن ها ندارد و فقط از عبور نور خورشید جلوگیری می کند. در مخازن پلاستیکی تک لایه با عبور نور خورشید داخل مخزن جلبک رشد می کند و با فعالیت باکتری ها طعم و بوی درون آن را تغییر می دهد. مخازن پلاستیکی 4 لایه دارای یک لایه فوم دار به عنوان عایق سرما می باشد. در مواردی که مخزن در محیطی باز است امکان یخ زدگی در آب وجود دارد.

مزایای مخزن پلی اتیلن دوجداره:

– تولید مخازن فود گرید با استاندار های بین المللی

– مناسب برای مصارف آب شرب

– پایدار و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

– ماندگاری رنگ مناسب

– طول عمر بالا

– ضد جلبک و باکتری

– مناسب برای نگهداری سوخت و سایر مواد شیمیایی

– سطح درونی صاف و بدون درز که سبب عدم نفوذ و رشد جلبک  شود.

 

 

 

 

 

 

 

سئو شده

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *